Általános Szerződési és Felhasználási feltételek

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni web áruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.
A web áruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:

    – A szerződés nyelve: magyar
    – Üzemeltetői adatok ismertetése
    – Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
    – A kínált termékek kategória besorolása
    – Rendelési információk ismertetése
    – A megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk
    – Rendelés lépéseinek bemutatása
    – A megrendelt termék kifizetésének módja
    – Házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
    – Házhoz szállítás díjszabásáról szóló tájékoztató ismertetése
    – Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
    – Garancia
    – Az elállási jog ismertetése

    Üzemeltetői adatok.

    Ívfény Kft.
    Cégvezető: Radnóti Attila
    Cégjegyzékszám: Főv.-i Bíróság: 01-09-689588
    Adószám: 12504367-2-43
    Székhely: 1182 Budapest, Csörszárok u. 21.
    Telephely/Üzlet: 1097 Budapesti, Illatos út 9. (17. ép.) Bejárat: Külső Mester u. 21. felől
    Nyitva tartás: H-P: 07.30-16.00,
    Tel: +36 1 2100-630
    Fax: +36 1 219-54-06
    Email: info@ivfeny.hu
    Web: www.ivfeny.hu
    Tárhely szolgáltató: WebHostIcon Tárhely- és Domain Szolgáltató Kft. (1081 Budapest, Légszesz u. 4.)

    Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

    A megjelenített termékek on-line megrendelés esetén postai házhoz szállítással illetve személyes átvétellel rendelhetőek meg.
    Értékesítésen túl szervízszolgáltatással állunk vásárlóink rendelkezésére, ennek keretében MMA-AWI-TIG-MIG-MAG hegesztőgépek, plazmavágók, inverterek, vízhűtők, és egyéb hegesztéstechnikai termékek javítását vállaljuk.
    Az általunk forgalmazott termékek garanciális és azon túli javítását vállaljuk.

    Vásárláskor, a nálunk vásárolt gépet kipróbálhatja, tanácsadással is szívesen állunk rendelkezésére.
    Az általunk forgalmazott gépekhez biztosítjuk a tartozékok és alkatrészek ellátását.

    A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

    A termékekre vonatkozóan megjelenített árak nem tartalmazzák a törvényben előírt áfát (nettó árak), továbbá nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!

    Áruházunkban alkalmazott főkategória besorolások:

    • Hegesztőgépek
    • Vágó berendezések
    • Hegesztő pisztolyok
    • Vízhűtők
    • Plazma alkatrészek
    • Általános tartozékok
    • Védő felszerelések
    • MIG/MAG alkatrészek
    • AWI/TIG alkatrészek

    Rendelési információk:

    A vásárlás egyszeri bejelentkezéssel történik.

    A megrendelések feldolgozása.

    A megrendelések feldolgozása minden nap 16:00 óráig történik.
    Amennyiben a rendelés leadása 16:00 után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
    Ügyfélszolgálatunk minden esetben telefonon visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
    A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Az üzemeltető nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
    Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!

    Rendelés menete:

    1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba. („Kosárba Rakom” gomb segítségével)
    2. Ügyeljen a csomagolási egységekre, és minimum annyit tegyen a kosárba, amennyi a csomagolási egység. (+/- gombok segítségével tudja a mennyiséget növelni, ill. csökkenteni.)
    3. Figyeljen a „variációkra, ill. opciókra”, mindig válasszon méretet, típust, stb. (Ezt egy adott terméken belül a „Válassz egy lehetőséget” ablakban teheti meg.)
    4. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, keresse meg a kívánt terméket az áruházban, és azt helyezze szintén a kosárba. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, kattintson a „Kosár megtekintése” üzenetre, vagy magára a „kosárra”. A kosár tartalmának megjelenítésekor módja van annak tartalmát

    módosítani, törölni, vagy folytatni a vásárlást. Módosításkor mindig kattintson a „Kosár frissítése” gombra, hogy a rendszer elfogadja a módosítását.
    5. A szállítás módját válassza ki. Szállítási mód kiválasztásánál választhat személyes átvételt az üzletünkben vagy postai utánvételes kiszállítást. A postai költségek a Magyar Posta díjszabása alapján történik. Évente változik, az ár a súly és az érték függvényében alakul. A jelenleg alkalmazott tarifákat lsd. lejjebb.
    6. Az itt megadott ár, tájékoztató jellegű, mert a postaköltség függ a súlytól, és a rendelt termék összegétől is. A postaköltség pontos összegét e-mailben fogjuk Önnek megküldeni, tájékoztatásul lejjebb talál egy összeállítást a jelenlegi postaköltségekről.
    7. „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva adja meg a számlázási, szállítási adatokat. (Adatai mindenképp meg kell adnia, különben nem tudjuk elküldeni a rendelni kívánt árut.)
    8. Fizetési mód kiválasztása. Az ellenérték kiegyenlítése készpénzben történhet, ettől eltérő fizetési mód csak személyes egyeztetés alapján lehetséges.
    9. Az adatok megadását követően a „Fizetési információk” ponton belül a “Rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat.
    10. A megrendelés elküldését követően e-mail-ben visszaigazolást kap.

    * Fontos, hogy ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék.

    A megrendelt termék kifizetésének módja:
    A megrendelt termék árát az alábbi fizetési módokkal tudja kiegyenlíteni:
    Készpénz, Postai utánvét, mely szintén kp., melyet a postásnak ad át.

    Házhozszállítás, fizetési információk
    a. Lehetőség van a megrendelt áru előzetes egyeztetés után történő személyes átvételére is. Ebben az esetben természetesen sem szállítási, sem utánvételi díj nincs.
    b. A posta sikertelen kézbesítés esetén értesítőt hagy, és a terméket 5 napig tárolja, majd visszaküldi a feladóhoz. Az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük! Telefonon mindig előre egyeztetjük a vásárlóval a várható kiszállítási időpontot, ill. a postaköltséggel növelt számla értékét.

    Utánvétel esetén a megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni kézpénzben.
    A jelenlegi díjszabásokat posta201807 találja.

    A számlát a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

    Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

    Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! A Web áruházban leadott rendelés fizetési kötelezettséggel járó megrendelés. Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

    Garancia

    Cégünk az eladott termékekre általában egy év garanciát vállal, kivételt képeznek ez alól a fogyó-kopó alkatrészek, melyekre értelemszerűen nincs garancia.
    Az ettől eltérő szavatossági és garanciális idő az adott árucikken van feltüntetve, ill. a mellékelt garanciális okmányokon szerepel.
    Amennyiben az átvett árucikk hibás, vagy a szállítás során megsérült, azt díjmentesen kicseréljük. Amennyiben erre bármely okból nincs lehetőség, a kifizetett vételárat visszafizetjük. Az árucikk cseréje csak az eredeti csomagolás és a mellékelt okmányok megléte esetén lehetséges.
    A használat során bekövetkezett meghibásodásokra az árucikkhez mellékelt magyar nyelvű garanciajegyben leírtak az érvényesek.

    Termék meghibásodása esetén a készülékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén.
    A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli.
    Az eladó további szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.- ban és a 117/1991. (IX.10.)sz. Kormányrendeletben foglaltak az irányadóak.

    Elállás joga

    A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
    Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó három hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

    Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
    Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog. Ilyen esetek az alábbiak:
    – Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgások, ingadozásoktól függ.
    – Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra.
    – Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.

    A vállalkozó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríti a termék vételárát a fogyasztó részére.

    Elállási jog gyakorlásának menete

    Amennyiben élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti a megadott elérhetőségeink valamelyikén írásban (e-mailben az info@ivfeny.hu). Elállási nyilatkozat-minta elallasi-nyilatkozat-minta található. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, így tudja igazolni a

    postára adás dátumát. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségéve juttassa vissza az Ívfény Kft. telephelyi címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni! Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli!

    A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videofelvétel rögzítése mellett kerül a csomag kibontásra, majd a visszaküldött termék megvizsgálása is rögzítésre kerül. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt).
    A termék visszaérkezését követő harminc napon belül az üzemeltető a Vásárló által megadott bankszámla számra visszatéríti a termék vételárát.

    Ügyfél kötelezettségei elállás esetén

    Ha az Ügyfél elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy email útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja jelen ÁSZF-hez mellékelt elállási nyilatkozat mintát is.

    Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. Az Ügyfelet terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az itt meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
    Elállás esetén az Ügyfél köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltatónak visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.
    Elállás esetén az Ügyfél viseli a termék visszaküldésével összefüggésben közvetlenül felmerült költségeket.
    Az Ügyfél köteles megtéríteni az elállással érintett termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatából eredő értékcsökkenését.

    A Szolgáltató kötelezettségei elállás esetén

    A Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja az Ügyfél elállási nyilatkozatának megérkezését.
    A Szolgáltató az Ügyfélnek visszajáró összeget az általa korábban igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül. Az Ügyfélnek járó összeget a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg az Ügyfél a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A két időpont közül ilyenkor a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
    A megfizetett összeg visszatérítése során a Szolgáltató köteles az Ügyfél által korábban teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is visszatéríteni, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy az Ügyfél a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
    A termék Szolgáltató fióktelepére történő visszaküldésének költsége az Ügyfelet terheli.
    A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semmilyen többletköltség nem terheli.

    Eljárás fogyasztói panaszok esetén

    A hibás termék miatt, vagy egyéb okból előterjesztett panaszát az Ügyfél előterjesztheti személyesen az Ívfény Kft. telephelyén, postai úton tértivevénnyel, telefonon vagy emailben a fenti elérhetőségek egyikén. Postai úton megküldött panasz esetén a Magyar Posta Zrt. hibájából eredő sikertelen kézbesítésekor az Ívfény Kft. nem vállal felelősséget. A panasz kezelését Társaságunk abban az esetben tudja elindítani, amikor a postai úton feladott panaszlevelet igazoltan kézbesítették.
    A személyesen előterjesztett panaszt a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség esetén orvosolja.
    A postai, telefonos, vagy emailben előterjesztett panaszt a Szolgáltató haladéktalanul azonosító számmal látja el, amit egyidejűleg közöl az Ügyféllel is. A panasz kézhezvételét követő 30 napon belül a panaszt érdemben megvizsgálja, írásban megválaszolja, és szükség esetén orvosolja.
    Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát az Ügyfélnek szóban előterjesztett panasz esetén azonnal átadja egyéb úton előterjesztett panasz esetén a panasz kézhezvételét követő 30 napon belül érdemi válaszával együtt megküldi.
    A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi.
    A Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.

    A fogyasztóvédelmi hatóság eljárása

    A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben első fokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.
    A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

    A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

    Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
    Telefonszáma: (+36-1) 488-2131
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
    A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja: http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579
    A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

    A békéltető testületi eljárásban a feleket együttműködési kötelezettség terheli!
    Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
    Az Ügyfél panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó a honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
    Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy fióktelepe nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

     

    Adatkezelési információk

    A web áruház használata során az Üzemeltető részére rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára. Ezen adatokat az Üzemeltető kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A megrendelés folyamán rögzített adatokat az Üzemeltető a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Web áruházunk nem gyűjt sütiket. Az egyes informatikai rendszerek által, a web áruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán magadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra.
    A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.
    A web áruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja az Ívfény Kft. szerződési feltételeit, továbbá az adatkezelési elveit.